Електронні квитки вже є в транспорті Житомира. Коли буде у Вінниці?

Електронні квитки вже є в транспорті Житомира. Коли буде у Вінниці?
Валідаторами в Житомирі користуються, що бачили журналісти. Але частіше люди передають гроші за проїзд кондуктору, що видає квиток-"чек"
  • У тролейбусах Житомира можна придбати квиток незвичним способом: розрахувавшись карткою або відсканувавши QR-код.
  • Хоча кондуктор не зник, і досі збирає гроші та видає паперові квитки.
  • Коли е-квитки будуть у Вінниці та якими вони стануть?

Ще у січні 2017 року нардепи Верховної Ради ухвалили закон, що вводить систему автоматизованої оплати проїзду. Якщо простіше, електронні квитки:

пластикова картка з чіпом, яку можна «поповнювати» в терміналах та розраховуватися нею у транспорті. Притискаєте її до валідатора (автоматичного зчитувального пристрою — авт.) — і гроші спишуться з рахунку.

Корисне посилання

Найбільша база пропозицій продати чи купити ЗАЗ в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.

Читайте також: 12 питань про електронний квиток, перш ніж його введуть у Вінниці

Відео дня
blockquote>

Пільговики за законом мають отримати такі картки безкоштовно. Вони будуть тільки «відзначатися» в транспорті, а за їх поїздки платитимуть з міського бюджету.

Як раніше розповідали міські чиновники, Вінниця повинна була стати першим містом в Україні, де запрацює система автоматизованої оплати проїзду. Проте Житомир став «спритнішим»: з 5 вересня цього року всі тролейбуси міста перевели на безготівковий розрахунок. Як у них це працює?

«Той самий папір»

На 268-тисячний Житомир розраховано 110 тролейбусів, у яких і з’явилися системи автоматизованої оплати. Кондуктори отримали переносні валідатори та пропонували городянам розрахуватися карткою: даєш гроші, а кондуктор натискає кнопки та з’являється квиток, схожий на фіскальний чек. Так було протягом півроку.

А з вересня в кожний тролейбус встановили по одному стаціонарному валідатору: притискаєш до нього картку та отримуєш квиточок. Ще можна розраховуватися банківською карткою з чіпом, які видають у ПриватБанку та «Ощадбанку».

Але городяни ще не користуються на повну безготівковим проїздом. Люди пенсійного віку взагалі не відчули змін: вони просто показують пенсійне посвідчення та їдуть в транспорті. Тоді як молодь та люди старшого віку до нововведень ставляться обережно.

— На пластикових картках написано, що їх введено задля економії паперу. При цьому нам продовжують видавати той самий папір, тільки у вигляді чеків, — казав житомирянин Дмитро. — Не розумію, у чому тут нововведення? Щоб скористатися валідатором, доводиться постійно заходити на середні двері, а коли багато людей — починається штовханина.

Проїзні по-новому

А ще з системою е-квитків змінився вигляд проїзних. Тепер це пластикові картки, які можна придбати за 20 гривень. Вони багаторазові,  а для їх поповнення використовують спеціальні термінали. Місячні проїзні в Житомирі коштують: 35 гривень для учнів, 70 гривень для студентів та 140 гривень для громадян.

— Такі проїзні дуже зручні для дитини, бо їй легше самій розраховуватися за проїзд. До того ж, з валідатором виходить дешевше. Переносний пристрій для розрахунку є й у кондуктора. Через нього можна розрахуватися та отримати чек замість звичного квитка. Але це на той випадок, якщо поряд немає прикріпленого валідатора, — розказала мати школярки, житомирянка Марина.

Це учнівський проїзний

Як бонус, сплатити за проїзд можна, просканувавши QR-код в салоні тролейбуса: відкриваєте додаток, скануєте своїм смартфоном та на екран отримуєте квитанцію про оплату проїзду. Це є доказом купівлі квитка для контролера.

До речі, кондуктори в житомирському транспорті ще працюють. Хоча і жаліються, що тепер їм доводиться носити важкий пристрій.

— Була одна сумка, а тепер ще й переносний валідатор, від якого шия болить. Мені здається, що нічого і не змінилося, — каже кондуктор, що представилася Людмилою. — Навпаки, нам (кондукторам - авт.) стало тяжче. Часом пристрій глючить. Був такий випадок. Я не знала навіть, що мені робити. Людей-то було багато, а валідатор не працював. Додумалася перезавантажити його і процес пішов наново.

Такий валідатор носить кондуктор на ременці. Люди дають гроші, а отримують квиток-"чек"

З часом, кондукторів у міському транспорті не залишиться. У мерії кажуть, що роботу знайдуть усім. Їх переведуть у водії тролейбусів, контролерів тощо.

Квиток на проїзд в тролейбусі. Вартість - 2 гривні

Карткою і в маршрутках

Журналісти поспілкувалися з міським головою Житомира Сергієм Сухомлином, щоб більше розібратися в особливостях е-квитків.

— Над системою ми працюємо вже більше року. Перший етап з переносними валідаторами коштував 7,9 мільйона гривень, другий етап - оснащення стаціонарними пристроями тролейбусів — 11 мільйонів гривень, — розказав житомирський міський голова. —  Наш партнер компанія Visa, дообладнали тролейбуси валідаторами на суму близько 1 мільйона гривень.

Чоловік пояснив, для чого їм автоматизована система оплати проїзду: порахувати, скільки пільговиків, отримувати інформацію про кількість пасажирів в реальному часі та зробити для власників проїзних бонусні програми. Наприклад, додаткові, безкоштовні поїздки.

— А як будете без кондукторів боротися з «зайцями» в транспорті?

— На дверях до тролейбуса обладнаємо датчики, що рахуватимуть кількість пасажирів. Порівнюючи кількість людей, що сплатили за проїзд, та тих, що зайшли в салон, ми матимемо чіткі цифри. Якщо різниця буде більше ніж 10%, система дає сигнал для групи контролерів. Вони заходять у цей тролейбус, блокують валідатори та перевіряють квитки в людей, — розказав міський голова Житомира Сергій Сухомлин.

Після трамваїв та тролейбусів, валідатори в Житомирі з'являться і у маршрутках

Ще ми розпитали про плани на систему електронних квитків в Житомирі.

— Думаємо обладнати трамваї валідаторами. Поставити ще по одному-два пристрої в кожний тролейбус, — сказав міський голова Житомира. — Головне — встановити валідатори в маршрутках для безготівкового проїзду та обрахунку пільговиків. Це все є частиною другого етапу транспортної реформи міста. Далі переходимо на конкурсну основу між комунальними і приватними перевізниками: обираємо перевізників для маршруту, визначаємо вартість за кілометр та віддаємо право возити городян тому перевізнику, хто надає цю послугу якісніше.

У Вінниці почнуть впроваджувати з 2018 року

Катерина Бабіна, директор підприємства «Вінницякартсервіс»

— Мешканці міста отримають електронні засоби оплати проїзду: це можуть бути картки або чіпи, чи додатки до смартфонів. Пільговикам дадуть такі засоби безкоштовно. Ще проводиться тендер щодо компанії, яка постачатиме спецобладнання. Переможець має виготовити тестовий набір обладнання, зокрема: бортове приладдя, валідатори, серверне устаткування тощо. Поступово, на тестових маршрутах тролейбусів та трамваїв облаштуємо систему безготівкової оплати проїзду. На це є півроку. Паралельно до цього, городянам видаватимуть електронні засоби оплати. Наступний етап — облаштування пристроями маршрутних таксі. Тому комплексна система електронних квитків має з'явитися у Вінниці вже за 18 місяців з моменту підписання угоди, враховуючи і приватних перевізників. Кондуктори працюватимуть консультантами та контролерами ще мінімум два роки з початку дії електронних квитків.

Може здорожчати проїзд?

Обладнання валідаторами транспорту, мережі для обліку та інше, що є складовими системи електронних квитків — це недешево. Місто готове буде витратити на це до 9 мільйонів євро: 1 мільйон з міського бюджету та 8 мільйонів —  позика Європейського банку реконструкції та розвитку.

Е-квиток збільшить вартість проїзду у Вінниці? Заступник мера Владислав Скальський вважає, що навпаки: автоматична система проїзду дешевша за традиційну.

— При наявній системі витрати Вінницької транспортної компанії, пов’язані з виготовленням та розповсюдженням традиційних паперових квитків, сягають 25% від всіх зборів за проїзд, — казав Скальський. — Для порівняння, будь-яка сучасна автоматизована система потребує витрат не більше 18%. А ще е-квиток приносить більше доходів — у перші місяці, зазвичай, прибуток зростає мінімум на 10%.

Якраз на 10% зросла виручка і в міському транспорті Житомира.

Але вже з жовтня подорожчає проїзд у електротранспорті: з двох до трьох гривень. Хоча, як пояснювали в місцевому ТТУ, причиною здорожчання є не електронні квитки, а збільшення вартості електроенергії та розміру мінімальної зарплати. І в мерії додають, що власники електронних платитимуть за проїзд 2,5 до 2,9 гривні.

Читайте більше про транспорт Вінниці:

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (14)
  • Олексій

    Ого, 9 000 000 Євро на  приблизно аж на 300-350 трамваїв, тролейбусів та автобусів рухомого складу, це по 500,000 грн на кожен? Нічого так собі бабла розпиляють в борг. Це мають бути з золота ці "Валідатори", навіть якщо їх декілька буде на салон, бо картки до них копійки коштують, ПО теж не може стільки коштувати.  Не вірю я цим "реформам", скільки б вони тут доріжок не вкатали з карманних асфальтних заводів.
  • Olvol

    Водитель кричит по громкоговорителю: расчитывайтесь со мной. Все как истуканы сидят.А представьте если еще и какой-то автомат
  • Anonymous

    Зато Винница "европейский" город и смайл-сити - прЮвет моргунову.
  • Vladimir Sviridov

    все зроблять так як і завжди, почіпляють валідатори, потрібні "люди" попіаряться тим що дуже корисну річ для людей зробили, а потім подерибанять бабки які були відмиті на цій піар акції, максимум через рік познімають ці валідатори, знову відмиють на цьому бабки і повернуть все як і було.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:01 Все цвіте та буяє: світлини заквітчаного Подільського зоопарку photo_camera 20:14 Вінничан запрошують на два майстер-класи до Великодня 19:51 Дорожня розмітка за 4 мільйони зійшла разом зі снігом. За скільки намалюють нову? photo_camera 19:02 Погода у Вінницькій області різко погіршиться Від читача 19:49 Оптична мережа АТ «Укртелеком» уже сягає 80 тисяч кілометрів 18:33 «Небо. Я без нього жити не зможу». Вінниця попрощалась із 23-річним льотчиком, загиблим у бою play_circle_filled photo_camera 18:14 ДТП на перехресті: до лікарні потрапила 27-річна пасажирка авто 18:05 У них квартири значно дорожчі, ніж у нас. Про що говорила вінничанка у Португалії на єврофорумі 18:00 ДІЛА — лабораторна діагностика в ім’я здоров’я кожної людини (Новини компаній) 17:38 Бершадський воїн творить красу з військового заліза photo_camera 17:17 У Вінниці впродовж дня не роздаватимуть повісток. Це пов'язано з проведенням рекрутингового заходу play_circle_filled 17:07 На Вінниччині висаджують 1000 саджанців волоських горіхів photo_camera 17:06 «А чи знаєте ви Вінницю?» — на творчій зустрічі нагадали цікаві факти про рідне місто 16:40 Конференц-зали та коворкінги у Вінниці: де орендувати та за скільки? (партнерський проєкт) 16:37 Засудили зека, який молотком забив до смерті іншого ув'язненого. Як це сталося? 16:09 Матір, яка намагалася втопити у річці сина, помістили в психлікарню play_circle_filled 15:06 Які зарплати та що мають мери міст на Вінниччині? Третя частина огляду декларацій 14:08 У Писарівці зник 11-річний Денис Єрьомін (ОНОВЛЕНО) 13:16 Вінничан попереджають про можливі аварійні знеструмлення 12:30 Цех 9, Токайо, Етно чари - нові заклади, що відкрились у Вінниці в 2023 (партнерський проєкт)
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up