Розслідувати не можна забути? Син чиновника на смерть збив дитину — справа досі не в суді
15 травня 2018
11
6089 переглядів
Розслідувати не можна забути? Син чиновника на смерть збив дитину — справа досі не в суді
  • Майже два роки минуло від трагічної аварії, яка забрала життя 4-річної Тетянки Коваль у Павлівці. Її збив юнак на «Mitsubishi L 200»;
  • За цей час справа так і не опинилася в суді. Чому? Ми шукали відповідь на це питання;
  • Ще згадали про ДТП біля Сосонки, яка сталася у лютому. Що пов'язує ці аварії?

Через 21 місяць — саме стільки триває розслідування страшної аварії у Павлівці, поліція так і не змогла визначити швидкість, з якою їхав юнак на батьковому службовому «Mitsubishi L 200». Як пояснюють правоохоронці, усі експертизи кажуть: хлопець не міг вчасно зупинитися, навіть коли помітив посеред дороги маленьку дівчинку.

Очевидці ж впевнені, що син місцевого чиновника «летів» на швидкості, значно вищій від дозволеної. Про це каже і незалежна експертиза, яку замовила родина потерпілих… Як проходило розслідування, чому справа досі не в суді — у матеріалі. А також що пов'язує цю трагедію з ДТП, що сталася на початку 2018-го року...

На L-200 вбив 4-річну дівчинку

Про цей випадок писав наш журналіст Віктор Скрипник у №32 газети RIA (2016 рік). Матеріал називається «Син чиновника на смерть збив дитину і втік. Чи відповість?». Нагадаємо, що тоді трапилося.

Тетяна Коваль

6 серпня 2016 року. Село Павлівка, що під Калинівкою, без кількох хвилин дев'ята вечора. 19-річний юнак за кермом пікапа «Mitsubishi L 200» мчить сільською вулицею Миру. Через дорогу навпроти будинку Ковалів – магазин. 4-річна Тетянка Коваль разом зі старшою сестричкою йшли за покупками. Діти трималися за руки. Старша Даринка, їй тоді було сім років, побачила світло фар і намагалася зупинити сестру. А та сказала, що це не машина, а вогники на подвір’ї від лампочки. І побігла через дорогу.

Жителі Павлівки Максим Конніков і Олександр Ворона замовили каву. Максим каже, тільки присіли за столик, як почули удар.

— Звук був такий, ніби зіткнулися два автомобілі, — розповідає Максим. — Ми вибігли на дорогу, побачили, як на проїжджій частині лежить дитина, а за поворотом від’їжджає  автомобіль. Світилися габарити. Ще тільки почало темніти, людей на вулиці було багато. Одні стали піднімати дитину, а ми з Олександром попросили чоловіка, який стояв з машиною, і почали наздоганяти інший автомобіль.

Коли під’їхали до кладовища, воно у межах села, побачили там два автомобілі. Це був транспорт Браніцьких. За словами співрозмовника, біля іномарок стояли батько з Олегом і брат батька.

Олег Браніцький

— Звернули увагу, що Олег дуже стривожений, — продовжує Максим. — Я підійшов до нього і сказав, що він збив дитину і втік. Він став заперечувати. Але я побачив розбиту фару на його «Mitsubishi L 200», з якої сипалося скло, а на капоті — слід від крові із відбитком дитячої ручки.

За словами Максима, він дістав телефон і тут батько хлопця сказав, що не треба нікуди дзвонити. Максим наполіг, щоб вони повернулися на місце трагедії. Як стверджує співрозмовник, у відповідь почув, що хлопець боїться, бо люди можуть вчинити самосуд. Вони все-таки приїхали і не виходили з автомобіля.

Тіло відкинуло на 20 метрів

Сусідка Ковалів показує, де лежала дитина на асфальті. Міряє кроками відстань від магазину, куди йшла дитина, виходить 25 кроків. Таку відстань збита дитина летіла, або її протягнув автомобіль, говорить жінка, яка просить не називати її. Каже, якби водій їхав із встановленою правилами швидкістю, міг би загальмувати. Але він навіть не збирався цього робити. Гальмівний шлях взагалі відсутній на асфальті.

Після цього випадку водія не взяли під варту. Потім експертиза показала, що на момент аварії він був тверезий.

Ми поспілкувалися з обома сторонами у цій справі. Що вони розповіли про хід розслідування — далі у матеріалі.

Що об'єднує ДТП біля Сосонки з аварією у Павлівці?

22 лютого 2018 року, 7:50 ранку, траса Вінниця — Калинівка, неподалік села Сосонка. На вулиці сильна ожеледиця. Як написано у судовій ухвалі, водій «Renault Sandero» врізається у «ВАЗ 21099», який виїжджав з другорядної дороги.

На місце викликають лікарів, бо водію «ВАЗу» потрібна допомога. Карета «швидкої» о 8:10 вже на місці. Лікарі припаркували службове авто біля дороги та працювали з постраждалою людиною.

У цей час з боку Калинівки їхав «Mercedes E 300». Як їхав, так і «влетів» у стоячі «Citroen» та авто швидкої допомоги. Також «Мерседес» збив кількох людей, що стояли біля машин. Вони отримали різні травми: від забою головного мозку до переломів у різних місцях. Серед постраждалих були і лікарі. Усього у цій масштабній ДТП травмованих людей було 10 — про це повідомляла прокуратура Вінницької області.

Того ж дня, коли сталася ДТП, на сайті прокуратури області з'явилася новина, у якій правоохоронці запевняють, що взяли на контроль справу. Кваліфікували аварію за частиною 2 статті 286 Кримінального кодексу.

Такий злочин карається позбавленням волі на термін від трьох до восьми років з позбавленням водійських «прав» до трьох років.

Проте справа досі не дійшла до суду. Автомобілі учасників ДТП знаходяться на арештмайданчику у Вінниці.

На наше запитання у прес-службі поліції області зазначили, що водій «Мерседеса», який протаранив «швидку» і людей біля неї, був тверезий. А розслідування начебто вже добігає кінця.

Власник «Мерседеса», що протаранив «швидку» біля Сосонки — 28 річний Олександр Браніцький. Про це стало відомо з відповіді на наш запит регіональному сервісному центру області та витягу з Єдиного реєстру МВС. Авто 1995 року, зареєстроване на Олександра у 2015-му. 

Родич Олександра Браніцького, Олег, був за кермом «Mitsubishi L 200» 6 серпня 2016-го. Це він на смерть збив 4-річну Тетянку.

Поважний родич (батько Олега і брат Олександра) цих двох водіїв — Юрій Юрійович Браніцький.

Браніцький Юрій Юрійович

У 2016-му він був на високій посаді начальника держінспекції сільського господарства у Вінницькій області. До речі, «Mitsubishi L 200» на момент аварії належало інспекції. Чому за кермом авто їхав син директора установи — невідомо.

Також Юрій Браніцький-молодший був помічником народного депутата від «Партії Регіонів» 6 скликання Григорія Калетніка. Зараз Юрій працює директором Уладово-Люлинецької дослідно-селекційної станції.

А батько цього чиновника — Юрій Олексійович — був головою Калинівської райради попереднього скликання.

Браніцький Юрій Олексійович

Як розслідували ДТП у Павлівці?

У судовому реєстрі ми знайшли лише три ухвали, у яких слідчий просив суд дозволити проводити певні дії. Ось, наприклад, 17 серпня, через 11 днів після ДТП, поліцейські вирішили арештувати автомобіль, на якому збили дитину. До речі, цей «Mitsubishi L 200» з розбитою фарою досі стоїть на території відділення поліції у Калинівці.

Ми приїхали у Калинівку щоб поговорити з матір’ю загиблої Тетяни Світланою Коваль. Вона сказала, що останній раз спілкувалася зі слідчим приблизно півроку тому — у кінці 2017-го. Сказала, що був слідчий експеримент, під час якого намагалися визначити швидкість руху пікапа перед зіткненням. Що з того вийшло — не знає.

Світлана Коваль

Кажемо жінці, що слідство не може визначити швидкість руху авто — таку відповідь від поліції ми отримали незадовго до зустрічі зі Світланою.

— Я не здивована, що так все повертається, — каже вона. — Нам ніхто нічого не каже про розслідування, не знаємо, чи проходить воно ще. Після ДТП нам почали приходити листи від невідомої компанії з інформацією, що ми можемо отримати 200 тисяч гривень. Я так розумію, це були спроби «відкупитися»...

Жінка також говорить, що перед ними з родини Браніцьких навіть не вибачався.

— Одне було, що мати цього Олега казала: «вашими руками нас хочуть прибрати», — розповідає Світлана.

«Стаття замовна?»

Зателефонували Юрію Браніцькому — батьку Олега. Попросили прокоментувати аварію майже дворічної давнини. Запитали, чи був він на місці ДТП.

— Я їхав в іншій машині, — каже Юрій. — Мій син їхав у межах дозволеною швидкості. З усіма питаннями краще звертатися до слідчого. Я так розумію, що стаття про це замовна, так?

Уточнили також у Юрія, ким йому приходиться Олександр — учасник ДТП під Сосонкою.

— Це мій рідний брат, — сказав він. — Але це не має ніякого відношення до справи. Ніхто не застрахований від нещасних випадків.

Їхав 60 кілометрів на годину?

Ми писали запит до поліції області, у відповіді на який, зокрема, попросили вказати, з якою швидкістю їхав Олег Браніцький. Поліцейські відповіли, що експертиза не може визначити точну швидкість. Але за свідченнями водія, він їхав десь 60 км/год.

Світлана Коваль показала нам цікавий документ — дослідження Київського науково-дослідного інституту судових експертиз. Сказала, що це дослідження замовляла адвокат родини, і за цю експертизу довелося платити. На документі написано, що це неофіційне та незалежне дослідження.

 

Експерти намагалися визначити швидкість, з якою рухався «Mitsubishi L 200» перед аварією. Після довгих розрахунків експерти дійшли висновку, що Олег Браніцький їхав приблизно 120 кілометрів на годину. Чим порушив ПДР — перевищив швидкість у два рази від дозволеної. Відреагувати на появу на дорозі маленької Тетянки у водія можливості не було. Питання про те, чи порушила ПДР 4-річна дівчинка, експерти залишили на розгляд слідчому. 

Готують підозру за те, що залишив дитину на дорозі

Прес-офіцер поліції Вінницької області Ірина Добровольска на наше питання про те, чому справа майже за два роки так і не опинилася в суді відповіла таке:

— У рамках розслідування робили декілька експертиз, щоб визначити обставини аварії, — каже вона. — Остання експертиза прийшла приблизно місяць тому. За усіма висновками — водій не мав змоги зупинити машину, оскільки дитина раптово вибігла на дорогу.

Ірина каже, що у слідчого немає підстав для оголошення підозри за вчинення ДТП для водія. Але справу він не закриває.

— Слідчий хоче притягнути до відповідальності водія за те, що той збив дитину та не зупинився, — каже прес-офіцер. — «Залишення у небезпеці», це стаття 135 Кримінального кодексу. Зараз оголошення підозри про це на погодженні у прокуратурі. Максимальна санкція цієї статті — позбавлення волі на термін до восьми років.

А щодо другої ДТП, під Сосонкою, то там справа також вже на стадії завершення — вирішується питання про оголошення підозри. Зокрема, у поліції розповіли, що через місяць після ДТП у лікарні помер водій «ВАЗа».

— Потерпілі тривалий час знаходились на лікуванні, у зв’язку з цим не можливо було призначити судово-медичні експертизи для встановлення ступеню тяжкості отриманих ними травм, — каже Ірина. — Після висновків експертизи справа буде скерована на розгляд до суду.

Читайте також:

 

Читають зараз: 1
(11)
Коментарі
img
img
Жора 15.05.2018 17:33
з Вінниці

А суд Линча что отменили ?

img
без 15.05.2018 19:45
з Вінниці

все просто-чекають,поки закінчиться термін давності.....пишіть,говоріть що хочете!!

img
Николай Чубатюк 15.05.2018 19:46
з України

Казнить уродов, только так, глаз за глаз!

img
Eugene Zdeb 15.05.2018 22:35
з Вінниці

Ти диви яке гімно "рішалово" з болота Павлівки.

img
Александр Дудник 15.05.2018 22:45
з України

Есть несколько вопросов. 1. Путь торможения /юза/ есть полный путь или это его некоторая часть, ибо он после наезда на девочку все же удрал с места события. Это важный момент должен быть выяснен, в противном случае говорить о скорости 76,3 либо 79,7 нельзя. 2. Если все же скорость  определили верно, то есть 29,9 метров есть полный путь торможения / не путать с тормозным путем/, тогда почему не определена скорость наезда на ребенка. При наличии реального пути торможения и места наезда этот вопрос решается просто. Тогда можно посчитать скорость наезда при движении с разрешенной скоростью и выполнении прочих требований ПДД мажором. Я говорю о своевременном реагировании и применении торможения.  Если бы в условиях данного ДТП автомобиль двигался с разрешенной скоростью в 60 км/час, то скорость наезда на ребенка могла составить от 22,4 км/час до 50 км/час. Разброс результатов связан с разбросом по скорости ребенка при пересечении дороги и разбросом замедления автомобиля.  Но если эксперт "вытащит" из материалов ДТП скорость наезда, какой она была реально, там тоже будет большой разброс.  Я это к тому, что энергия удара, допустим, при 120 в четыре раза больше, чем при 60. А вот мощность удара при 120 больше в 8 раз, чем при 60. И вот тогда пусть судебно-медицинская экспертиза определяет, насколько тяжесть телесных повреждений ребенка могла быть меньше, если бы мажор не выпендривался. Девочка осталась бы жива, более того у нее был шанс успеть перебежать дорогу, если бы мажор тормозил вовремя и с разрешенной скорости. Киевский институт определил скорость автомобиля в 120 км/час. Если он и притормозил, то 29,9 метров юза сбросят ничтожно малую долю скорости. Не хочу даже тратить время на расчет. Из моего опыта, когда тело от удара отлетает на ТАКОЕ расстояние, а если при этом еще часто слетает обувь, а иногда и часть одежды, то скорость наезда, то есть фактически удара, не менее 90-100 км/час.

img
Юрий Гуд 16.05.2018 09:10
з Вінниці

Бидло сімейка Браніцьких! Треба звертатись навіть до верховного суду, інакше замнуть справу!

img
Олексій 16.05.2018 10:52
з Вінниці

Третьосортна країна...  Перебрешуть, експертиза скаже, що дівчинка сама з розгону ударилась об стоячу машину, а ми їм всім велику зарплату заплотимо, замість овсянки на шконці.

img
Руслан Івченко 17.05.2018 22:18
з Вінниці

Без сумнів смерть дитини це страшне горе  та біда для сім*ї  і дуже важко знайти цьому виправдання!  Та з іншого боку не потрібно всіх наліво і направо поливати брудом! Тому що це життя  - і ніхто не застрахований від таких випадків. Адже людина за кермом була твереза і не порушувала правила дорожнього руху, та на превеликий жаль трапилось те що трапилось....

А журналісти в нас теж хороші -- хлібом не годуй дай поговорити про чиновників та їх дітей та осудити обов*язково.. Та думаю з того часу було чимало ДТП (але звичайно для них вони чомусь не такі цікаві?) ... Не судіть , та не судимі будете!

img
Іван 21.05.2018 12:44
з України

Може його до лику святих одразу вже га? До чого тут чиновники?

А як це ви визначили що була твереза і вже не порушувала? А те, що залишила місце ДТП як вам? Збити дитину і поїхати з місця. А може в ті хвилини їй допомогти ще можна було б. Якось ви це делікатно обійшли стороною. То могла б бути і ваша дитина, хто би водій вам не був. Чи онук. Швидкість 60 і 120 трішки різні характери травм у дитини і трохи різний гальмівний шлях, до речі, він взагалі був?

Вільний продаж зброї - і покоївся би з миром водій і такого суду нам не треба, це я вам як звичайний батько кажу. Ну амністували б за рік чи два, а може і взагалі умовно, зате всяка падаль не їздила б 120.

img
Elina Lane 07.08.2018 13:49
з Вінниці

З чого Ви взяли - що водій не порушував ПДР??? Чи Ви маєте доступ до матеріалів слідства?

img
Юрий Бондарук 06.06.2018 12:05
з Вінниці

Водій винен, це ясно, як білий день!

Дитяче життя теж ДУЖЕ жалко (сподіваюсь вона в Раю).

Але, провина батьків ТЕЖ Є і суттєва!

1. НЕ НАВЧИЛИ дитину правильно переходити дорогу.

2. НЕ НАГЛЯДАЛИ за неповнолітньою дитиною певним чином.

img

Читайте також "Дороги і транспорт"
Найчастіше коментують
Найчастіше читають
Від Читачів
Блоги