Вінниця знаходиться від Маріуполя на відстані 900 кілометрів. Тут мешкає понад 500 тисяч людей. У свідомості українців це місто асоціюється війною. Більш старше покоління пригадає, що там знаходяться гіганти металургії: «Комбінат імені Ілліча» та «Азовсталь». Те, що у місті є море, спадає на думку не одразу. І дарма, бо маріупольці не звикли до великого потоку туристів, а відтак і ціни на відпочинок там значно нижчі.
Наприклад, за 100 гривень на добу вам запропонують кімнату з кондиціонером та ремонтом у кількох хвилинах від моря. Найкращий номер на двох у готелі — 700 гривень на добу.
Маріуполь — привітний та чистий, а люди не закриті. Навпаки, з радістю розповідають про те, як їм тут живеться, що у них відбувається хорошого або які мають проблеми. А те, що місто є прифронтовим, швидко забувається під сонцем на пляжі. А також, коли дізнаєшся, яку систему впровадили місцеві поліцейські задля охорони порядку.
«Тут варто жити» — це основна брендингова стратегія міста. Останнє слово замінюють на інше: «навчатися», «будувати бізнес», тощо. То тут, то там зустрічаєш на міських бігбордах різні варіації бренду.
Надсучасна система безпеки
Маріуполь став четвертим містом у світі, де впроваджена розумна система регіональної системи. Унікальність її у тому, що вона побудована на технологіях «смарт-сіті» та допомагає оперативно реагувати на злочини та порушення. Особливо це корисно там, де ведуться бойові дії. Система синхронізує роботу різних служб — поліції, рятувальників, медиків, комунальних служб.
Читайте також: У Маріуполі працює надсучасна система безпеки від поліції. Чому такого немає у Вінниці?
У самому Маріуполі, на блокпостах навколо нього, у місті Покровськ (колишній Красноармійськ) встановили майже чотири десятки дорогих та розумних камер спостереження.
— Вони здатні розпізнавати номер, модель, марку будь-якого автомобіля, встановлювати, чи перебуває він у розшуку, — каже начальниця відділу аналітичного центру ГУНП Донеччини Ольга Фагауліна. — Окрім того, ці технології можуть розпізнавати обличчя водія та пасажирів автівки і перевіряти чи не знаходяться вони у розшуку. Камери виявляють скупчення людей, оцінюють щільність транспортного потоку, виявляти нетиповий рух транспорту чи людини.
Все це на відстані 7-8 метрів. В цілому комплекс, який використовується у UASC, виконує близько 700 функцій.
— Камери стоять на всіх блокпостах навколо Маріуполя, — говорить Ольга. — Крім того, що поліцейський на місці перевіряє документи, його дії фіксуються системою, яка ще і проводить машину по базам даних.
Миттєвий виклик поліції
Керівниця відділу аналітичного центру запевняє, що особливу увагу вони приділяють дзвінкам від дітей. З ними намагаються працювати за принципом 911: не припиняють розмову, поки не переконаються, що дитина у безпеці.
Також, для того, що привчити молоде покоління не боятися поліції, у ГУНП розробили мобільний додаток, за допомогою якого можна викликати екіпаж, натиснувши одну кнопку.
У відділенні отримають сигнал, визначать місцезнаходження та швидко приїдуть на виклик. Кожного дня з додатку правоохоронці отримують 2-3 виклики. Це поки що, бо презентацію додатку провели поки що не у всіх школах.
Як зараз живе мікрорайон Східний?
Одна хвилина обстрілу з «градів». Три десятки загиблих, понад 170 поранених. Пошкоджена школа, два дитсадки, ринок, палаючі машини. Від снарядів постраждали 374 будинки. Все це було у 2015 році.
Зараз наслідки трагедії майже повністю ліквідовані. Маріупольці з теплотою згадують українські міста, які відправляли сюди гуманітарну допомогу після теракту. Пам’ятають і Вінницю, яка була у числі перших.
Мікрорайон знову ожив. Та навчені гірким досвідом, маріупольці тепер готові до всього — у кожному дворі є сховище на випадок обстрілів. Під них переобладнали підвали будинків. Тепер там завжди є вода та їжа на кілька днів. Приміщення замкнені у мирний час. Їх одразу відкриють у випадку надзвичайної ситуації. Про яку дуже швидко повідомить сучасна система сповіщення.
Транспортна реформа
У Маріуполі затвердили Стратегію розвитку муніципального транспорту. Як і у Вінниці кілька років тому. Основна мета реформи — надати пріорітет міському транспорту, прибравши велику кількість приватних перевізників. Зараз міська рада намагається оновити склад тролейбусів та автобусів за рахунок бюджету та міжнародних інвестицій. — Наш рухомий склад був зношений на 80%, — каже начальник маріупольського ТТУ Віталій Донєв. — За 2016-2017 роки ми ситуацію покращили, але до ідеального стану нам ще потрібно буде попрацювати. До 2021 року ми плануємо повністю оновити автопарк.
Зараз на лінії виходить 36 тролейбусів, а має бути більше сотні. На трамвайні лінії виходить 50-55 вагонів, у планах розвитку — більше 60-ти.
Маріуполь закупив нові тролейбуси марки «Дніпро». Ще частину замінили німецькі «MAN». Вони були у використанні, але пройшли капітальний ремонт.
Утім, і ремонт доріг, це ще не все, що об’єднує Вінницю і Маріуполь. У цьому місті також є водонапірна вежа, яка навіть зовні нагадує вінницьку. Вона теж була збудована на початку 20 сторіччя. І тут, так само як і у нас, після ремонту планують відкрити туристичний центр для гостей міста.
Організували фестиваль на пляжі
У цьому році міська влада підтримала організацію триденного фестивалю «MRPL City».
Упродовж 3-х днів фесту його відвідало близька 30 тисяч людей. Виступали артисти у різних жанрах: «Скай», «Тартак», Noize MC, O. Torvald, Onuka, «Бумбокс», «Hardkiss».
А крім них тут було безліч місць для селфі, лаунж-зон, кафе, де можна перекусити, і коктейль-барів.
Гості приїхали з Запоріжжя, Дніпра, Херсону та інших міст. Планується зробити фестиваль щорічним.
Ще трохи про Маріуполь
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер