Офіціціант -це круто та перспективно
( Автор блога Академия сервиса HoReCa )
Офіціціант -це круто та перспе

Ця робота сприймається як підробіток, але за професійність вінницькі ресторани та паби готові платити — і немало. Якщо обслуговування сподобається гостю, за вечір можна заробити і 1,5 тисячі гривень, і 300 євро. Професійним офіціантам добре платять. Що зробити, аби стати профі?

Вважається, що для роботи офіціантом ніяких спеціальних знань не треба. Знай собі, носи піднос з їжею від столика до столика та отримуй чайові. Антоніна Нетребін категорично не згодна з таким уявленням про свою роботу. Дівчина розповідає: аби стати гарним офіціантом, лиш досконалого знання меню недостатньо. Потрібно бути непоганим психологом, щоб справити добре враження на будь-яких гостей. Потрібно мати добру фізичну форму: інколи доводиться проводити на ногах цілі зміни. Потрібно бути ерудованим — буває, треба відповідати на незручні питання клієнтів ресторану.

Підробіток чи робота?

Антоніна за фахом — психолог. Попрацювавши трохи в професії, вирішила податися у офіціанти. Тоді якраз і натрапила на курси від академії сервісу HoReCa. Провчилася на офіціантку кілька тижнів у пабі Beer&Blues.

— На роботу мене взяли не одразу — на місце офіціанта у пабі був шалений конкурс. Потім несподівано з’явилося місце, я й вирішила постажуватися. Я взагалі-то не розцінювала свою роботу як постійну. Залишила анкету по телефону. Два тижні проходила стажування та курси. Та і престижність самого закладу зіграла свою роль, — розповідає Антоніна Нетребін.

Потім дівчину настільки “затягнуло” в цю круговерть, що за півтора роки вона стала адміністратором — але вже у сімейному ресторані Pesto.

Будні офіціанта: веселі і не дуже

Отже, півтора роки тому, у 25, Антоніна прийшла у Beer&Blues офіціанткою на мінімальну зарплату. А потім потихеньку пішло кар’єрне зростання: спочатку додалося роботи у вигляді пари нових столиків. Далі постійні клієнти почали просити, аби їх столики обслуговувала саме Тоня.

— Колеги курували, допомагали, де треба було. Пам’ятаю, друзі вперше завітали на мою роботу під час концерту. А концерт — це повна посадка людей плюс на тобі ще обслуговування барних стійок. Грубо кажучи, хаос навкруги. І от вони мене питають: як це тут таке діється, а ти ходиш спокійно із посмішкою? Але коли люди прийшли сюди у гарному настрої, як самій не посміхатися?

На якомусь етапі, каже вона, випрацьовується настільки високий рівень самоорганізації, що тримаєш у голові одночасно декілька завдань: до першого столика треба вже винести рахунок, на третій є дозамовлення, а з п’ятого треба прибрати посуд.

— Така логістика дуже важлива у роботі: якщо ти не можеш розпланувати свій час, то робиш зайві два кроки кожні 5 хвилин. Так за зміну цілі кілометри набираються, — розповідає дівчина.

Засоби проти нахабства гостей

Незадоволений та нахабний відвідувач — не рідкість у практиці кожного офіціанта. Проте Тоня розповідає, що найдієвіший спосіб проти таких — бути максимально ввічливою, дізнатися та ліквідувати причину незадоволеності гостя. Серед неприємних випадків, які одразу спадають на думку Тоні, є той, що стався, коли вона вже працювала адміністратором у Pesto.

— Якось одна з офіціанток не піднесла вчасно замовлення компанії гостей — таке іноді буває у час-пік, але ми завжди попереджаємо, скільки і з яких причин доведеться почекати. Так от, один із гостей, підкликавши адміністратора, тобто мене, каже: “Ця дєвка до сих пір не принесла моє замовлення”. Я відповідаю: “Чоловіче, кого ви маєте на увазі? У нас “дєвки” не працюють”. Тоді він знітився і вибачився за свої слова.

Але гості бувають різні: деякі можуть і допомогти офіціантці, якщо вона не встигає впоратися.

— Уявіть собі таке: вечір вихідного дня у Beer&Blues, повна посадка, усі танцюють між столами. А вам ще із підносом пройти треба, на якому, до слова, дорога їжа та напої можуть бути. І ось деякі гості, аби мені допомогти, просто піднімали мене та ставили прямо перед потрібним столиком. Або стільці пересували чи столи, якщо ті комусь заважали. Бувало, і посуд носити допомагали.

Скільки заробляють профі?

Найбільший “чай” Антоніна отримувала, коли працювала у Beer&Blues — 1500 гривень зі столика.

Бізнес-тренер Олена Хіміч колись працювала і офіціантом, і адміністратором. Каже, її рекордний “чай” склав 300 євро. Його вона отримала за уважність та ввічливість до гостей, коли працювала адміністратором у мережі київських ресторанів.

— Сьогодні по Вінниці, у середньому, офіціанти заробляють не менше 5 тисяч. А професійний офіціант заробляє усі 15 тисяч гривень. Особливо, якщо це нічні клуби чи концерти, де емоція у відвідувача завжди на високому рівні. Тоді вони можуть і 500 гривень чайових дати, і тисячу, — каже Олена Хіміч.  

Як стати професійним офіціантом?

З 1 серпня стартує школа офіціантів, барменів та адміністраторів від Академії сервісу HoReCa. Саме тут можна буде навчитися, як правильно приготувати коктейль, організувати роботу бару, як правильно керувати персоналом та як стати гарним офіціантом.

— У Вінниці мало професійних кадрів у цій сфері. Продати страву теж треба вміти правильно, не нав’язуючись людині. Офіціанти — ті ж менеджери з продажів. Ми працюємо на базі арт-пабу Beer&Blues. Якщо під час стажування наші студенти гарно себе зарекомендують, є можливість залишитися працювати там. Також ми працюємо із закордонними готельно-ресторанними комплексами: зараз є можливість роботи офіціантом на курортах Польщі та Словаччини, — розповіла бізнес-тренер Олена Хіміч.

Запис на навчання у академію сервісу HoReCa проводиться за телефоном (093)9977815.

 

Читають зараз: 1
(1)
Коментарі
img
img
Сергей Сторожук 15.08.2017 21:41
з України

Офіціціант

не позорте себе своїми знаннями .....................


Найчастіше коментують
Найчастіше читають
Від Читачів
Блоги